Tuesday 11 October 2011

awk yg pertama dan terakhir saya cita

awk ..
xpernh selama idop ni owg mengambil berat pasal sy mcm awk wt ..
di sebbkn 2 sy bersyukur sgt dpt kawan mcm awk ..
awk bekorban masa tok tolong sy wlaupun masa 2 awk jugak bz nk mati ..
awk boleh kate xkesah dkt saya sedangkn awk la owg yg cerewet di kalangan kawan2 awk ..
dan awk twu sy cepat gelabah dan awk akan sentiasa ketawakan sifat saya ..
awk seolah2 xpernah jemu melayan perangan kebudak2kan saya ..
bagi awk saya adk awk selamanye dan awk menyayangi saya sebagai adik ..
keperihatinan awk mmbuatkan sy sentiasa harap awk sntiasa ada dgn saya ..
membuatkan saya mara awk xkene masa ..


tp,
adakan sy menganggp awk abg saya ??
adakan saya anggap awk sahabat selamanye saya??
saya silap menilai awk..
saya sygkan awk lebih dari yang saya sgka ..
semuanye silap saya dan saya menyesalinya..
kerna sikap kita yg terlupa tentang status dan perasaan semua owg,
kita terbuat dalam perasaan yg lebih mendalam..
tiada lagi perkataan abg dan adk..
hanyalah awk dan saya..
disebabkan itu lah yg mengubah segalanya,
dan saya telah kehilangan awk selamanye..

kehilangan diri awk yg sebenarnya..


kita berubah saat cinta jadi milik kita ..
kita berubah saat cemburu bercambak dihati kita..
tp itulah ketentuan tuhan..
bler ego menguasai manusia yg baik menjadi jahat, yg lembut menjadi keras..
dan yang gembira mula menderita..
ini lah silapnye,
hubungan kita yg di halang xpernh kita endahkn dan kita terbuai dgn manisnye saat mula bercinta..
tp parahnye bila saat perpisahan menghampiri..
kelalayan, kerasnye aty tiap insan..
yg degil xmahu menerima pendapat semua..
itulah hikmahnye biler kita xmahu mendengar kata ..
hubungan kita bekecai musnah..
tiada senyum gembira..
yg ada hanya senyuman duka..
terguris semua hati..
dan saya telah kehilangan insan disekeliling saya..
semua pergi dan saya kini sendiri hanya ditemani bayangan silam antara sy dan awk..
kerana,
selamanya awk segalanya..


kini,
awk tetap ada tok saya..
sentiasa ada dan cuba membantu saya..
tp saya..
xlagi diri saya..
sentiasa cuba menjauh disamping mengharapkan awk terus bahagia..
awk,
awk tersenyum lagi ..
saya happy sgt ..
dan saya xmahu lihat kesedihan dalam mata awk..
sebb sy twu awk mampu gembira tnpa saya..
kerna sy sentiasa berdoa..
awak gembira sentiasa..
walaupun bukan sy penyebabnye..

No comments:

Post a Comment